Alla inlägg under december 2014

Av Natali Klingborg - 24 december 2014 13:08

Jaha så var det jul igen, Fan vad tiden går fort. Alla jobbar jul så blir själv med hundarna i år, vilket kommer kännas konstigt då vi alltid har varit en hel hög med folk på julen. Men jag överlever väll säkert, har inte gort så många knop idag då jag är skit trött. Jag skulle gärna velat spendera julen med någon men ibland blir det inte som man, Årets nog roligaste julklapp kom från grannen och hennes kille. Fick även några andra roliga klappar, fick även färgat håret som jag funderat ett bra tag på nu. Känns toppen :)  

Av Natali Klingborg - 22 december 2014 01:05

Allt går bra nu, åter fått kontakten med en kär gammal vän vilket jag är oerhört glad för. Kan inte annat än att tänka tillbaka på dom underbara minnen man skapade tillsammans. Kan väll säga att Dikanäs och dom åren kommer alltid finnas i mitt hjärta. Det är år och år av underbar tid som jag önskar att jag fick uppleva tillsammans mer er igen. Vilket jag vet att det inte kommer hända då vi alla vuxit ifrån varandra och startat egna liv. Men just då kändes vi som en stor familj, just då kändes det som inget kunde sära på oss. Jag saknar er och hoppas på att vi håller kontakten med varandra. Senare idag ska busan till veterinären och plocka stygnen :) känns väldigt skönt att hon äntligen blir av med dom, sedan är det 3 veckors vila till. Sen ska hon vara helt återställd. En kompis kommer även in i morgon för att hjälpa mig till veterinären med hundarna, dixi ska också dit så det blir mycket. Det som känns jobbigt är att en av hans hundar drunknade idag, det var väldigt jobbigt då det är en hund som jag älskat högt. Kommer inte kännas det samma utan henne.

Vila i frid älskade lina ??

Lina är den stora hunden.

Av Natali Klingborg - 15 december 2014 14:33

Den senaste veckan har det varit mycket åkande fram och tillbaka. Busan åkte in till veterinären i Östersund den 6 december för att ta bort livmodern då hon fått livmoderinflamation. Den 8 fick hon komma hem med ett stort ärr på magen, men allt gick bra. Den 10 de gatt vi åka in gen då två stygn gått upp men vi kunde inte upptäcka det tidigare eftersom hon hade ett plåster på magen som dom satt dit. Dom sydde då om och spolade ur allt var och äckel som var där, nu börjar hon bli piggare och mer lik sig själv. Ärret ser jätte fint ut och jag längtar tills vi får plocka stygnen den 22. I fredags var vi till Vilhelmina och tog ut slangen som satt under huden som skulle göra det lättare för varet att rinna ut. Då halkade jag i trappen och slog ryggen, så nuvarande jag ett blåmärke och rör mig lika lite som busan får göra. Kommer lite bilder från första och andra operationen.

Första operationen

Första operationen

Nu efter andra operationen. Såg redan mycket bättre ut dagen efter operationen. Hon fick även komma hem samma kväll.

Av Natali Klingborg - 5 december 2014 01:02

Shit har glömt hur jäkla jobbigt det var att ha valp,som tur är det inte min. Är bara hundvakt så känns ändå faktiskt skönt att han åker å lördag men ändå inte. Kommer sakna honom väldigt mycket, men att haft honom här gjort ganska mycket med rubbade sov tider. Men jag överlever väll säker det med, har ju ändå vissa nätter som jag ändå inte kan sova så. Bjuder på en bild på lillen i alla fall.

Ovido - Quiz & Flashcards